Cross News: #2-8 październik 2022

Witajcie w kolejnej odsłonie Cross News!

Jeżeli mieliście przyjemność trafić w minionym tygodniu na jakikolwiek branżowy serwis informacyjny, to zapewne wiecie co było najgorętszym tematem ostatnich dni. Ponownie zrobiło się głośno o polskim studiu CD Projekt RED, które poszło w ślady francuzów z Ubisoftu i postanowiło zaserwować graczom potężną dawkę niewiele mówiących zapowiedzi. Jeśli myśleliście że polscy twórcy przesadzili z wieloletnim hypem przy produkcji gry Cyberpunk 2077 i być może wyciągnęli z tego lekcję, to mam dla Was niewesołe wieści.

Przygotujcie sobie kawusię, coś do przegryzienia i złapcie się mocno siedziska na którym właśnie spoczywacie, bo w nowości o których dzisiaj opowiem, samemu w dalszym ciągu nie potrafię uwierzyć. Zapraszam do lektury!

Cross News - Multiplatform

Ubisoftowa powtórka z rozrywki…

Rozpoczynamy od bomby, którą od wtorku żyły wszystkie gamingowe portale. Niekwestionowany lider rodzimego gamedevu – CD Projekt RED, zdradził dalsze plany rozwoju swoich największych marek – serii Wiedźmin oraz Cyberpunk. Po prawie dwóch latach naprawiania wizerunku po katastrofalnej premierze gry Cyberpunk 2077, włodarze studia postanowili otworzyć nowy rozdział w historii firmy. Adam Kiciński – prezes firmy, rozpoczął prawie 15-minutowy materiał, w którym razem z Piotrem Nielubowiczem oraz Michałem Nowakowskim opowiedzieli o przyszłych planach wydawniczych.

Polacy otwarli tym samym „Puszkę Pandory” i zapowiedzieli nie jedną, ale aż pięć nadchodzących gier z serii Wiedźmin! Głównym daniem ma być nowa trylogia, która rozpocznie się odsłoną o roboczej nazwie Wiedźmin Polaris. Po niej, w niewiadomych odstępach czasu mają wychodzić kolejne jej kontynuacje, tak aby cała trylogia zamknęła się w 6 lat. Gra podobno już jest w produkcji, więc nie pozostaje nic innego, jak czekać na dalsze szczegóły.

Kolejną odsłoną serii ma być gra o roboczej nazwie Wiedźmin Canis Majoris, która ma być odrębnym tworem, opracowanym przez zewnętrzne studio. Poza tym że gra ma być stworzona na silniku Unreal Engine 5, nie wiadomo o niej póki co niczego więcej. Ostatnią propozycją ma być niejaki Wiedźmin Sirius, który tworzony jest przez studio The Molasses Flood i ma być pierwszą grą w serii, która poza kampanią dla jednego gracza, zaproponuje pełnoprawny tryb multiplayer.

Jakkolwiek głupio nie brzmiałyby powyższe nazwy kodowe nadchodzących gier, trzeba przyznać że popularni REDzi przeszli samych siebie w ilości zapowiadanych produkcji. Twórcy wypowiedzieli się również obszernie na temat standardów panujących w korporacji oraz o stworzeniu nowych oddziałów firmy w Ameryce Północnej. Zainteresowanych większą ilością szczegółów, odsyłam do poniższego filmu.


Samym Wiedźminem CD Projekt RED jednak nie stoi, więc w opublikowanych materiałach poruszono również przyszłość kolejnego IP w portfolio Polaków. Poza mającym premierę jeszcze w tym roku dodatkiem do Cyberpunka 2077 o nazwie Widmo Wolności (Phantom Liberty), twórcy zapowiedzieli prace nad drugą odsłoną serii! Robocza nazwa gry to Cyberpunk Orion i zgodnie z obietnicami prezesa Adama Kicińskiego – dopiero w tej odsłonie twórcy mają pokazać pazur i wykorzystać prawdziwy potencjał jaki drzemie w tym uniwersum.

Na zapowiedź choćby orientacyjnej daty premiery nie mamy jednak co liczyć, gdyż jak przyznał Kiciński w swoim materiale, do gry oddelegowane będą zespoły w Bostonie i Vancouver, tworzące wspólnie odział CD Projekt RED North America. Problem w tym, że pierwszy z nich jest dopiero na etapie planowania, więc nie wiadomo kiedy tak naprawdę prace nad grą wystartują. Najnowsze plotki głoszą, że nad Orionem ma pracować nawet 500-osobowy zespół, który ma zagwarantować odpowiedni poziom produktu. Jak widzicie, ponownie więc Cyberpunk zapowiedziany został o wiele wcześniej, niż podpowiadałby to zdrowy rozsądek.


Halloween Time in Dead by Daylight

Według wielu rankingów Dead by Daylight pomimo kilku lat na karku, ciągle jest najpopularniejszym asymetrycznym multiplaterem typu 4vs1. Mający premierę w 2017 roku tytuł, ciągle jest rozwijany przez twórców z kanadyjskiego studia Behaviour Interactive. Jak co roku z okazji nadchodzącego święta Halloween, do gry zapowiedziano dużą aktualizację. Już w nadchodzący piątek – 13 października, do gry zostanie dodany trwający trzy tygodnie The Haunted by Daylight Event. W ramach wydarzenia, do 3 listopada dostawać będziemy bonusy za dzienne logowanie się do gry, promocje na kosmetyczne przedmioty w sklepiku oraz okazjonalny tomik z zadaniami, po brzegi wypełniony kosmetycznymi przedmiotami zarówno dla zabójców, jak i ocalałych.

Przy okazji comiesięcznego resetu rankingu, 13 października w życie wejdzie również nowy sezon o nazwie Malevolance. Towarzyszyć mu będą tradycyjnie już czterostronicowy tomik z nowymi zadaniami oraz tzw. rifty, które możemy kończyć w wersji darmowej (z okrojonymi nagrodami) lub premium po wykupieniu przepustki. Głównymi bohaterami wydarzenia tym razem będą zabójca Ghostface (znany z serii filmów Krzyk) oraz jedna z ocalałych – Mikaela Reid.

Studio Behaviour Interactive przygotowało również duże promocje (dochodzące nawet do 60%) na dodatkową zawartość odblokowywaną w grze. Od 18 października z promocyjnych cen będą mogli skorzystać użytkownicy konsoli Nintendo Switch oraz platformy Epic Games, z kolei od 19 października gracze używający Steama oraz konsol Xbox Series X/S, PlayStation 5 oraz PlayStation 4.

Na zakończenie zapowiadanych nowości, twórcy gry w trakcie długiego weekendu halloweenowego zapraszają na darmowy dostęp do programu! Dead by Daylight będzie dostępne za darmo od czwartku 27 października do wtorku 2 listopada na wszystkich platformach, na których gra jest dostępna. Jeżeli nie graliście nigdy w propozycję Behaviour Interactive, październik to najlepszy okres w roku aby wypróbować tą grę i samemu wcielić się w Nemesisa, Pyramid Heada czy Freddiego Krugera. Wszystkie nadchodzące nowości możecie zobaczyć na poniższym filmie oraz na oficjalnej stronie gry.


Read Dead Online – Halloween

Pomimo słabego wsparcia trybu online najnowszej odsłony serii Red Dead, Rockstar postanowił zaskoczyć fanów kolejnym eventem z okazji święta Halloween. Do gry powraca halloweenowa przepustka 2! Wszystkie osoby które bawiły się już w ramach tego eventu w zeszłym roku, będą mogły kontynuować zabawę z zapisanymi postępami. W ramach przepustki gracze mogą odblokowywać kolejne rangi, za które dostaną nagrody. Za zdobycie maksymalnej 15 rangi, nagrodą jest tzw. Niezbędnik najemnika. Dodatkowo od 4 października aż do końca miesiąca, dostępne będą tygodniowe zadania z serii Hardcore Halloween. Jeśli gracie w Red Dead Online i jesteście zainteresowani eventem – więcej szczegółów znajdziecie w odpowiednim wpisie na stronie Rockstar Games.

Cross News - Sony

Dokładnie wczoraj – 8 października, swoje trzydzieste urodziny obchodziła marka Mortal Kombat! Z tej okazji na oficjalnym blogu PlayStation jeden z dyrektorów Sony Interactive Entertainment Sid Shuman, opublikował wywiad z Edem Boonem – współtwórcą serii, który pracuje przy marce do dnia dzisiejszego (był dyrektorem kreatywnym zarówno przy Mortal Kombat X z 2015 roku, jak i Mortal Kombat 11 z 2019). W rozmowie poruszono takie kwestie jak wpływ marki na życie autora, jaki jest sekret trwania przy jednej marce przez tak długi okres oraz w jakiej kondycji jest obecnie gatunek bijatyk.

Jedną z rzeczy, które są świetne w pracy nad grami Mortal Kombat przez tak długi czas, jest to, że mamy teraz członków zespołu, którzy nawet nie urodzili się, gdy wyszło pierwsze Mortal Kombat. I dlatego zawsze mamy tak szeroką gamę graczy, doświadczeń, wieków, różnorodności i pochodzenia. Nigdy więc nie brakuje nowych pomysłów. I choć nie sądzę, żebym mógł je przewidzieć… mam 100% pewności, że zawsze będziemy w stanie dostarczyć coś nowego z każdą iteracją Mortal Kombat.

— Ed Boon

Jeśli jesteście zainteresowani całym wywiadem, odsyłamy do wpisu na stronie PlayStation Blog.


Na kanale YouTube marki PlayStation opublikowany został zwiastun reklamujący ścieżkę dźwiękową z gry Horizon Forbidden West. Utwór In the Flood wykonała w teledysku kompozytorka i wokalistka Lovisa Bergdahl ze studia Guerrilla Games. Grającej na gitarze i śpiewającej autorce, towarzyszą w materiale sceny z gry. Tymczasem Bastian Seelbach – dyrektor odpowiedzialny w Guerrilla za kwestie dźwiękowe, zachęca do składania pre-orderów.

Dostępne są trzy wersje OSTa – klasyczna w formie zestawu płyt CD za 51 euro, okrojona wersja Essential sprzedawana w formie dwóch płyt winylowych za 41 euro oraz bogata wersja Deluxe, składająca się z aż 6 płyt winylowych, dwóch kolekcjonerskich litografów oraz t-shirta. Za tą ostatnią przyjdzie nam zapłacić aż 183 euro, co w polskiej walucie aktualnie daje kwotę prawie 900 zł. Zamówienia można składać w sklepie PlayStation Gear.

Cross News - Nintendo

Miesiąc po premierze gra Splatoon 3 ciągle pobija rekordy sprzedaży, plasując się w ścisłej czołówce gier sprzedawanych na konsolę Nintendo Swtich. Trzecia część kolorowej sagi od Nintendo zbiera fantastyczne oceny w recenzjach, co tylko potwierdza znakomitą formę Nintendo w tym roku. W ramach gry, regularnie odbywają się specjalne, ograniczone czasowo eventy o nazwie Splatfest. W zapowiadanym na 12 listopada evencie, motywem przewodnim będą nawiązania do serii Pokemon.

Tradycyjnym motywem rozpoczynającym każdą grę z serii, począwszy od pierwszej generacji – gier Pokemon Red/Blue, jest wybranie na początku jednego z trzech startowych stworzeń – ognistego, wodnego lub trawiastego. I na tym właśnie oparty będzie listopadowy Splatfest, w którym społeczność będzie mogła jasno pokazać, który gatunek pokemona jest najbardziej popularny. Jeśli jesteście zainteresowani, po więcej szczegółów odsyłam tutaj i tutaj.


Jesteśmy świeżo po premierze najnowszego portu gry No Man’s Sky na konsolę Nintendo Switch. Z tej okazji, oficjalny kanał YouTube firmy Bandai Namco Entertainment America, opublikował w piątek najnowszy zwiastun gry – tzw. launch trailer. Jeśli nie zapoznaliście się wcześniej z produkcją studia Hello Games, a pielęgnujecie swoje gamingowe hobby jedynie na konsoli Nintendo – polecamy nadrobienie zaległości. Grę można nabyć zarówno w wersji cyfrowej w internetowym sklepie Nintendo, jak i w wersji fizycznej w wielu polskich sklepach stacjonarnych i internetowych.


Na koniec smutna wiadomość dla wyczekujących premiery fizycznej reedycji pierwszej części gry Bayonetta od japońskiego studia PlatinumGames. Nintendo na łamach portalu mynintendonews.com oraz Twittera, opublikowało wiadomość o opóźnieniu premiery. Gra miała wejść do sprzedaży 30 września tego roku, ale udostępniona zostanie w sklepie My Nintendo Store dopiero w połowie października.

Cross News - Ogłoszenia

Czy CD Projekt RED przesadził w swoich zapowiedziach i po raz kolejny pakuje się w przehypowaną karuzelę, podobną do tej która rozpoczęła się skromną zapowiedzią w 2012 roku? Dajcie znać w komentarzach co myślicie o postawie naszych rodaków oraz jakie są Wasze przewidywania co do odbioru nadchodzących gier.

Tymczasem na Cross-play.pl w minionym tygodniu zagościły dwie nowe recenzje. Do obszernego opisu i wrażeń z ogrania (a głównie to przeczytania) sowicie nagradzanego Disco Elysium: The Final Cut zaprasza Tom.

Moja skromna osoba z kolei zaprasza do recenzji gry Dead Island: Definitive Edition, będącej remasterem wydanej w 2011 roku na PC oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox360 gry Dead Island. Jeśli zastanawiacie się nad nadrobieniem zaległości przed zbliżającą się drugą odsłoną serii, być może właśnie ta recenzja pomoże Wam podjąć właściwą decyzję!

Dziękuję serdecznie za uwagę i do następnego!

One thought on “Cross News: #2-8 październik 2022

  1. Cd Projekt RED idzie w akcje na giełdzie, zresztą to było między innymi przyczyną zbyt wczesnego pojawienia się Cyberbuga 2077. Druga sprawa, skoro głupie ‘Beep’ sprawiło, że notowania wystrzeliły w kosmos to proszę sobie wyobrazić co będzie się działo przy prezentacji kilku gier z frazą kluczową Witcher i Cyberpunk. Kiepsko to widzę, przy jednej grze nie dają sobie radę, a co dopiero przy kilku, nawet jeśli większość z zapowiedzianych okaże się karciankami i dodatkami. Obstawiam również, że w studio nie dzieje się za dobrze, morale spadły, są roszady, odejścia… Ale to akurat żadna nowość w tej branży. Dzień jak co dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *