Cross News #26 maja-1 czerwca 2024
Witajcie w kolejnej odsłonie Cross News!
Zaczęliśmy już czerwiec, ale jeszcze w samej końcówce poprzedniego miesiąca rozwiązał się nieco worek z niespodziankami. Dostaliśmy kilka zapowiedzi, poznaliśmy daty premiery niektórych gier… pomału wkraczamy więc w sezon, który kiedyś okupowało E3. Razem z ekipą Cross News ruszajmy więc w drogę!
14 gier w niecałe 40 minut
Sony zapowiedziało, bez konieczności długiego oczekiwania, pokaz State of Play, na którym zaprezentowane miały zostać tytuły, których w większości mamy doczekać się mamy jeszcze w tym roku. Koncern postawił na naprawdę zróżnicowane tytuły, więc każdy mógł znaleźć w tym pokazie coś dla siebie.
Concord
Choć grę zapowiedziano rok temu, to nie znaliśmy o niej zbyt wielu szczegółów. Sony otworzyło tą grą pokaz i poświęciło jej niemało miejsca, dowiedzieliśmy się więc o grze znacznie więcej. Concord to sieciowy FPS PvP, hero shooter z rozgrywką 5 przeciwko 5 graczom, a jego główni bohaterowie przywodzą na myśl nieco Strażników Galaktyki. Tak przynajmniej zdaje się sugerować zwiastun CGI, który dostaliśmy oprócz zapisu rozgrywki. Gra zmierza na PS5 oraz na PC równocześnie i to już niedługo, bo 23 sierpnia.
God of War Ragnarök – wersja PC
Było sporo plotek na ten temat. Biorąc pod uwagę, że pierwsza część nowego otwarcia w serii God of War zagościła już na PC, debiut części drugiej był już kwestią czasu. Dwa lata od premiery na PlayStation 4 oraz 5 swoich sił będą mogli spróbować również PC-towcy. God of War Ragnarök wyląduje na dyskach graczy 19 września i zawierać będzie także DLC Valhalla, które Santa Monica Studio wydało już po premierze gry. Wszyscy chętni do machania toporem z pewnością będą zachwyceni.
Dynasty Warriors: Origins
Ostatnia odsłona serii, Dynasty Warriors 9, ukazała się sześć lat temu. Seria powróci jednak w 2025 roku i właściwie nic więcej poza zwiastunem ogłaszającym nie wiemy. Origins ma być tytułem multiplatformowym i ukazać się nie tylko na PlayStation 5, ale również na PC oraz Xboksy Series. Gra nadal ma się teraz opierać na systemie walki “1 vs 1000”, z pewnością dostarczy więc wrażeń niejednemu graczowi.
Inifnity Nikki
Jest to produkcja osadzona w otwartym świecie, który główna bohaterka – Nikki – przemierzać może ze swoim kotkiem(?) Momo. Aby jednak robić to skutecznie, odkrywać nowe historie i rozwiązywać zagadki, będzie musiała wykorzystywać cały zestaw specjalnych strojów i kostiumów zapewniających jej umiejętności specjalne. Brzmi intrygująco? W takim razie wypatrujcie otwartych betatestów już wkrótce (trzeci kwartał 2024 roku).
Ballad of Antara
RPG akcji, który dostępny będzie jako produkcja F2P. Osadzona ma być w świecie istniejącym w dwóch wymiarach – zwykłej oraz specjalnej o nazwie “Para”, w której mają mieć miejsce zupełnie niewyobrażalne zdarzenia i potyczki. Do wyboru będzie kilka różnych grywalnych postaci, każda ze swoimi indywidualnymi skillami oraz własną ścieżką fabularną. Premiera w 2025 roku.
Coś dla fanów VR!
Zapowiedziano dwa tytuły, które dostępne będą na platformie PlayStation VR2 jeszcze w tym roku. Pierwsza to Behemoth, która koncentrować ma się na walce przeciwko ogromnym potworom – czyli każdy będzie mógł zrealizować swoją własną fantazję w stylu walki Dawida z Goliatem. Druga produkcja to Alien: Rogue Incurison – w tym przypadku każdy gracz będzie mógł zrealizować swoją fantazję wkroczenia w świat Obcego. Ewentualnie każdy będzie mógł się też przekonać po zagraniu, jak to jest prać zafajdane podczas rozgrywki gacie. Zachęceni? 🙂
Marvel Rivals
Produkcja NetEase będzie tytułem multiplatformowym, w którym ścierać się będą dwie drużyny – bohaterów i złoczyńców ze świata Marvela. Betatesty mają rozpocząć się w lipcu tak na PS5, jak i na Xboksie Series.
Where Winds Meet
RPG action-adventure z gatunku “Wuxia” – czyli mieszanki historii z elementami nadnaturlanymi – osadzony w starożytnych Chinach. Tytuł powstaje od pięciu lat i za jego produkcję odpowiada Everstone Studio. System walki zawiera w sobie tak faktycznie istniejące techniki, jak i ataki związane z magią. Grę zapowiedziano na Gamescomie jeszcze w 2022 roku, w chwili obecnej nadal nie znamy jeszcze daty premiery. Wiemy tylko, że tytuł powstaje z myślą o PlayStation 5.
Until Dawn – Remake
Premiera ponoć na jesieni 2024 roku. O ile port na PC jest zasadny, tak wersja na PS5 już nieco mniej. Gra zatytułowana jest po prostu Until Dawn i wygląda na ten moment właściwie identycznie jak oryginał. Stwierdzone różnice to nieco inna gra światłocieni (tj. podkręcona saturacja i kontrast) oraz jedna scena dołożona do prologu. Jeśli wersja na PlayStation 5 będzie istnieć w formie symbolicznie płatnego upgrade’u dla posiadaczy wersji PS4 – zakup do przemyślenia.
Path of Exile 2
Część pierwsza jest jednym z popularniejszych przedstawicieli RPG. “Dwójka”, pierwotnie planowana jako duża aktualizacja do części pierwszej, rok temu została przemianowana na oddzielną grę. Cóż, skoro Microsoft zagarnął twórców Diablo, to Sony stawia na współpracę z jednym z jego największych konkurentów? Kto wie. Gra dostępna ma być w formie early access jesienią tego roku i zawierać ma lokalny co-op.
Silent Hill 2 – Remake
Zwiastun produkcji Bloober Team przedstawił kilka elementów związanych z wątkiem jednej z postaci pobocznych, Angeli. Równocześnie przedstawiono datę premiery – 8 października 2024 roku. Do tego jeszcze jednak szerzej wrócimy za chwilę, ponieważ gra otrzymała dedykowany pokaz od Konami.
Monster Hunter Wilds
Capcom zaprezentował zwiastun z zapisem rozgrywki z nowej odsłony Monster Hunter, która to seria jest jednym z największych hitów Japończyków. Sequel Monster Hunter: World ukazać ma się w 2025 roku. niestety, bardziej precyzyjnej daty premiery na chwilę obecną brak.
Astro Bot
Najnowsza produkcja twórców Astro’s Playroom, czyli niby pokazówki możliwości kontrolera Dual Sense. Tytuł ten jednak był na tyle przyjemny, że większość graczy wspomina go ciepło i z chęcią chcieliby zobaczyć, jak Team Asobi wykorzystałoby pomysły z tej produkcji w bardziej rozbudowanym tytule. Prośby te zostały wysłuchane! Nieco nieoczekiwanie, sądząc po reakcjach w Internecie, to właśnie Astro Bot stał się chyba największym hitem ostatniego State of Play. Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę się doczekać premiery.
W moich niespokojnych snach widzę datę premiery… 8 października
Konami oraz Bloober Team nie dość, że pojawili się na State of Play z krótkim zwiastunem remake’u Silent Hill 2 (oraz ogłoszeniem daty premiery – wspomniany 8 października 2024 roku), to również zapowiedzieli na ten sam dzień własny pokaz związany z rozwojem marki. Otrzymaliśmy pokaźny, niemal 15-minutowy zapis rozgrywki. Zobaczyliśmy na nim fragment prologu, jak również jeden z późniejszych etapów umiejscowionych w szpitalu. Z przedstawionej rozgrywki zdaje się wynikać, że odnowienie będzie trzymać się dość wiernie historii z oryginału, zmiany wprowadzając natomiast w samym sposobie rozgrywki oraz lokacjach, które będzie przemierzać James Sunderland.
Gra dostępna będzie w wersji zwykłej oraz deluxe (wyłącznie cyfrowej). Bardziej wypasione wydanie zawierać będzie dodatkowe przedmioty kosmetyczne, cyfrowy artbook i ścieżkę dźwiękową oraz 48-godzinny wcześniejszy dostęp do gry (ech…). Do premiery już tylko nieco ponad 4 miesiące, a ja wciąż trzymam kciuki za naszych rodaków – podjęli się bowiem naprawdę nie lada wyzwania.
Pokaz Konami pozwolił też zerknąć nam na postęp prac nad ekranizacją dwójki, czyli Return to Silent Hill. Zdjęcia już się zakończyły, obecnie trwa postprodukcja, a termin premiery nie został ogłoszony. Choć wywiad z reżyserem zawierał więcej materiałów zakulisowych, to kilka godzin później udostępniono faktyczny zwiastun filmu. Wygląda na to, że część materiału nie przeszła jeszcze obróbki efektami specjalnymi (na niektórych ujęciach brakowało choćby mgły), ale prezentujemy go Wam poniżej.
Czy filmowi uda się co najmniej dorównać pierwszemu Silent Hill z 2006 roku, który był całkiem niezłą filmową adaptacją gry? Czas pokaże.
Pożegnanie z Redfall
Choć gra była tak udana, że większość graczy pewnie już zapomniała o jej istnieniu, twórcy z Arkane Austin (które to studio zostało zamknięte przez Microsoft) udostępnili ostatnią aktualizację Redfalla. Oprócz oczekiwanego trybu offline oraz możliwości zatrzymania rozgrywki w dowolnym momencie, gra otrzymała przebudowę niektórych systemów.
Pojawił się m.in. wskaźnik reputacji wśród społeczności. Odbijanie z rąk wampirów kolejnych sąsiedztw przyznaje graczowi punkty, za które możliwe jest wykupowanie stałych perków ulepszających zdolności postaci. Ponadto w grze pojawiać się będą teraz specjalne miejsca walk z bossami, którzy są zmodyfikowanymi wariantami specjalnych wrogów. Aktualizacja zawiera także poprawki rozgrywki, AI oraz nowy poziom trudności.
No cóż. Nawet jeśli Arkane Austin nie będzie już dane zreflektować się w oczach graczy po wtopie z Redfallem, to przynajmniej dostali możliwość pożegnania się, starając się naprawić tytuł najlepiej, jak było to możliwe w obecnych okolicznościach. Mimo to na nagły skok zainteresowania tytułem raczej nie ma co liczyć.
Wybrane premiery gier w czerwcu 2024
Destiny 2: Ostateczny kształt – 4 czerwca
V Rising – 11 czerwca
Shin Megami Tensei 5: Vengeance – 14 czerwca
Elden Ring: Shadow of the Erdtree DLC – 21 czerwca
Luigi’s Mansion 2 HD – 27 czerwca
Szast-Prast News
- Take-Two ogłosiło kilka miesięcy temu o zamknięciu twórców Kerbal Space Program 2, Intercept Games. Chwilę później prezes firmy, Strauss Zelnick, zaprzeczył tym doniesieniom. Okazuje się jednak, że cały zespół otrzymał wymówienia i zakończy współpracę z Take-Two 28 czerwca, a KSP2, na to wygląda, nigdy nie wyjdzie z wczesnego dostępu. Firma bardzo, ale to bardzo bieduje, przygotowując się na przyszłoroczną premierę GTA VI.
- W upływającym tygodniu odbyło się CD-Action Expo 2024, na którym obecni byli przedstawiciele naszej redakcji. Relacja z wydarzenia – już wkrótce na naszych łamach.
- Inicjatywa mająca na celu propagowanie informacji dotyczących stosowania niewłaściwego przelicznika cen przez Steam nabiera tempa – petycja mająca na celu zwrócenie uwagi na ten problem przez Valve zebrała już niemal 25 tysięcy podpisów. Więcej o akcji oraz o stronach, na których możecie się o niej dowiedzieć, znajdziecie tutaj.
To wszystko na dziś.
Do zobaczenia w kolejnej odsłonie Cross News!
Jeden z najsłabszych State of Play jakie widziałem w historii tej serii. Klony Overwatcha, gry VR i kolejne zapowiedzi tytułów, o których wiemy już od dawna. Prawdopodobnie Sony zachowało większe i bardziej znaczące trailery na nadchodzący Summer Game Fest, na co liczę i zacieram rączki na jutrzejszy pokaz.
Silent Hill 2 jaki jest każdy widzi na udostępnionych materiałach. Graficznego poziomu Hellblade’a 2 pomimo silnika Unreal Engine 5, nie ma co oczekiwać (a może powinno się?), jednak mimo to postaci Marii i Angeli nie robią zbyt dobrego pierwszego wrażenia. Oczywiście oprawa graficzna nigdy nie była w serii Silent Hill na topowym poziomie, bo i nie o nią chodziło. Niewiadomych ciągle jest sporo, temat nie jest prosty, a rozczarować fanów jest bardzo łatwo. Niemniej trzymam kciuki za Blooberów.