Cross News: #19-25 czerwiec
Witajcie! Rok szkolny zakończony, można więc poświęcić znacznie więcej czasu na nasze ulubione hobby! O ile oczywiście, jesteście jeszcze w tym beztroskim wieku i sielankowe dwa miesiące tylko czekają na waszą kreatywność. Korzystajcie póki możecie! Zanim jednak zanurzycie się w bezkresnych maratonach cyfrowej przygody, zachęcam do przeczytania naszego cotygodniowego podsumowania najważniejszych wiadomości z branży gier – Cross News.
Ostatnie dwa tygodnie obfitowały w prawdziwy urodzaj różnej maści eventów, zarówno tych niebieskich (State of Play) jak i zielonych (Xbox Games Showcase). Pora więc aby i drużyna czerwonych wyłożyła karty na stół i pokazała, czy w tegorocznej partii ekskluzywnych nowości, mają jeszcze szansę zgarnąć dla siebie, największą możliwą stawkę. Widoki na to są spore, o czym przekonaliśmy się na opublikowanym 23 czerwca Nintendo Direct, czyli obszernym pokazie nadchodzących gier na konsole Nintendo Switch, tym razem w pełni poświęconemu Xenoblade Chronicles 3.
W bogatym zbiorze materiałów promocyjnych, zobaczyliśmy m.in. efektowne przedstawienie głównych bohaterów, pokaz ogromnego świata gry (w tym kilku mechanik, jak gotowanie czy ulepszanie klejnotów) oraz wiele fragmentów gameplayu. Każdej z postaci będziemy mogli przypisać dowolną klasę, w ramach której będzie posiadała unikatowy zasób umiejętności i będzie wyspecjalizowana w pełnieniu konkretnej roli w drużynie (healer, defender itd.). Klasy te będziemy mogli dynamicznie zmieniać, przez co każda z postaci będzie mogła pełnić różne funkcje w trakcie bitew. Podczas walk towarzyszył nam będzie rozbudowany interfejs, przypominający ten z drugiej odsłony Xenoblade. Całość uzupełniona będzie typową dla serii fontanną numerologii oraz epicką ścieżką dźwiękową. Najnowsze dziecko studia Monolith Soft, ukaże się 29.07.2022 i już teraz wydaje się jedną z największych premier tego roku.
Czekacie na Xenoblade Chronicles 3? Cross-play codziennie odlicza!
14.07.2022 na konsolach Nintendo Switch zadebiutuje XEL. Gra będzie trójwymiarową, przygodową grą akcji, w której rozbijając statek na obcej planecie, przyjdzie nam zmierzyć się z pełnym niebezpieczeństw, nieznanym światem. Autorzy ze studia Tiny Roar przyznali, że ich twór mocno inspirowany jest Zeldą: Breath of The Wild oraz wieloma innymi, współczesnymi grami RPG. Gra doczekała się pierwszego zwiastuna w sierpniu tamtego roku, zapowiadającego jedynie wersję na PC. Później twórcy postanowili wydać swój produkt również na konsolach, gdzie tymczasową ekskluzywnością, może pochwalić się właśnie Nintendo. Premiera na sprzętach Sony i Microsoftu jeszcze w tym roku (konkretne daty nie są znane).
Posiadacze konsol Nintendo Switch już od 7 października tego roku, będą mogli cieszyć się własnym portem gry No Man’s Sky od Hello Games. Twórcy w prawie dwuminutowym zwiastunie, oprócz daty premiery ukazali fragmenty rozgrywki. Nowa wersja będzie zawierała wszystkie rozszerzenia do gry, jakie przez ostatnie 6 lat ukazały na innych platformach. No Man’s Sky ciężki okres ma już dawno za sobą, a dzięki ciągłemu wsparciu i rozwijaniu produkcji, jest dzisiaj zupełnie innym tytułem niż w 2016 roku. Sean Murray (założyciel Hello Games) przyznał, że jego zespół nie boi się arcytrudnych wyzwań, a przeniesienie tak rozbudowanego tytułu na przenośną konsolę Nintendo, jest właśnie takim, jakościowym i optymalizacyjnym wyzwaniem. Czekamy na efekt końcowy.
Gamedec już 1 lipca trafi na konsole Nintendo Switch! Cyberpunkowa gra przygodowa, od katowickiego Anshar Studios, jest dostępna od września 2021 na PC. Po ciepłym przyjęciu przez graczy, twórcy planują sukcesywnie dokładać kolejne platformy dystrybucji. Jako pierwszą konsolę, wybrano w tym przypadku właśnie Switcha. Przez pierwszy miesiąc od premiery, gra będzie w specjalnej promocji w eShopie, za 71,99 zł. Później jej standardowa cena wyniesie 111,90 zł.
Playstation.Blog w ramach zabawy o nazwie Share of The Week: Sand, poprosił graczy o podzielenie się ze światem (za pomocą hashtagów #PSshare i #PSBlog) swoimi wirtualnymi przygodami na piaszczystych wydmach i rozległych plażach. Efektem okazuje się być ciekawa, tematyczna galeria z kilkoma świetnymi ujęciami. Kojarzycie wszystkie gry, z których pochodzą te kadry?
Naoki Yoshida, producent ze stajni Square Enix, udzielił obszernego wywiadu, w którym podzielił się kilkoma szczegółami z prac nad Final Fantasy XVI. Zamysłem było uzupełnienie tego, co już wiemy o grze po niedawnym State of Play, gdzie mogliśmy zobaczyć nowe materiały z najnowszej odsłony popularnej serii.
Twórca przyznał, że gra jest już w pełni grywalna od początku do końca, ale obecnie mają jeszcze sporo pracy nad voice-actingiem, w ramach którego nagrana musi być jeszcze ogromna ilość dialogów i to w kilku językach. Niestety producent nie zdradził, w ilu wersjach językowych gra ujrzy światło dzienne. Oprócz tego, deweloperzy kładą bardzo duży nacisk na testowanie gry, jej ciągłe debugowanie, odpowiednie doszlifowanie poziomów trudności oraz dopracowanie przerywników filmowych. Dokończenia wymaga również ścieżka dźwiękowa, autorstwa kompozytora Masayoshiego Sokena.
Z mniej ważnych informacji, Yoshida zdradził, że jego ulubionym summonem w całej serii Final Fantasy jest Bahamut, natomiast w konsoli PlayStation 5, najbardziej urzekła go możliwość super szybkich loadingów, co w szesnastej odsłonie Fantazji pozwoli na płynne przechodzenie z cutscenek do walk odbywających się w czasie rzeczywistym i w drugą stronę, beż żadnych ekranów ładowania.
Premiera Final Fantasy XVI w 2023, wyłącznie na PlayStation 5 i PC. Jesienią mamy być uraczeni jeszcze jednym zwiastunem gry, skupiającym się na pokazaniu nieco więcej historii i fabuły oraz być może ujawniającym konkretną datę premiery.
Świetnie zapowiadająca się gra High on Life, doczekała się w końcu daty premiery! Użytkownicy konsol Xbox One i Xbox Series X/S, będą mogli zanurzyć się w kolorowy świat gadających pistoletów i śmieszkujących potworów 25 października tego roku. Pełna humoru strzelanka FPP, autorstwa Squanch Games (znanego głównie z osobistości Justina Roilanda – współtwórcę i aktora głosowego znanego serialu Rick and Morty), została pokazana na trailerze już w zeszłym tygodniu, na evencie Xbox & Bethesda Games Showcase. Na konkretną datę premiery, musieliśmy jednak poczekać jeszcze kilka dni. Gra dostępna będzie od początku w usłudze Xbox Game Pass.
Michael Pick to znany twórca filmów na YouTube, który wykorzystując swoją wiedzę i zdolności inżynierskie, buduje nowatorskie, gamingowe konstrukcje. Zasłynął takimi pomysłami, jak zbudowanie najmniejszego działającego PC, czy największej na świecie konsoli Nintendo Switch. Jego najnowszym projektem jest budowa olbrzymiego Xboxa Series X. Konsola ma ponad 2 metry wysokości i składa się z drewna, metalowych wzmocnień i wydrukowanych na drukarkach 3d elementów plastikowych. Rdzeniem sprzętu jest oczywiście prawdziwa konsola Microsoftu, która montowana jest w specjalnej szufladzie.
Całość robi ogromne wrażenie. Co ciekawe, urządzenie trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa w grudniu tamtego roku, jednak autor postanowił pochwalić się nim dopiero teraz. Zobaczcie sami.
Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 to jedno z najlepiej wykonanych odświeżeń ostatnich lat. Dzięki wspaniałej pracy Vicarious Visions, młodsi gracze mają wyjątkową możliwość nadrobienia prawdziwej klasyki pierwszego PlayStation i zakosztowania tego, w co na przełomie wieków zagrywali się ich starsi koledzy. Tym ciekawsza wydaje się więc plotka, jakoby kontynuacja dylogii z dopiskiem „3+4”, była w fazie poważnego programowania już na etapie tworzenia „1+2”. Informacja wydaje się bardzo wiarygodna, gdyż pochodzi z ust samego Tony’ego Hawka – legendy skateboardingu.
Niestety wydawnicze plany deweloperów z Albany zostały zaprzepaszczone przez wchłonięcie firmy przez korporację Activision-Blizzard, dla której Vicarious Visions opracowało inne fantastyczne odświeżenie – Diablo II: Resurrected. Po przemianowaniu spółki na oddział Blizzard Albany, prace nad deskorolkową serią zostały anulowane, a uzdolnieni twórcy dołączyli do ekipy projektującej Diablo IV. Z jednej strony to świetna decyzja dla serii Diablo, gdyż twórcy Resurrected czują klimat i magię Sanktuarium o wiele bardziej, niż ekipa Wyatta Chenga (odpowiedzialna za trzecią część), z drugiej jednak, wszyscy chętnie wpadlibyśmy raz jeszcze w szał piruetów, flipów i innych McTwistów. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że kiedyś doczekamy się ponownego odświeżenia kolejnych części serii.
W czwartek premierę zaliczył Blade Runner: Enhanced Edition, czyli remaster oldschoolowej przygodówki z 1997 roku. Gra zbiera głównie negatywne oceny, zarówno przez recenzentów, jak i graczy. Głównym winowajcą jest fatalny poziom jakościowy odświeżenia, który można zobaczyć na licznych gameplayach wrzuconych na YouTube. Wielokrotnie podczas rozgrywki gracze natykają się na zepsute animacje, rozpikselowane fragmenty obrazu, czy problemy z płynnością. Za edycję rozszerzoną odpowiada amerykańskie Nightdive Studios, które ma sporo doświadczenia przy tego typu projektach (m.in. System Shock: Enhanced Edition czy Forsaken Remastered). Dziwi więc fakt, tak słabej jakości produktu. Jeśli jesteście zainteresowani i chcecie sami się przekonać – gra wyszła na platformach PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch oraz PC.
Studio Creative Assembly, znane głównie z licznej serii Total War oraz fantastycznie przyjętego horroru Alien: Isolation, za pomocą opublikowanego zwiastuna, zapowiedziało swoje nowe IP. Będzie to Hyenas – pierwszoosobowa, kosmiczna strzelanina, w stu procentach oparta na pojedynkach multiplayer. Wśród fanów studia można usłyszeć gromkie jęki niezadowolenia, gdyż spora część graczy oczekiwała kontynuacji Obcego, lub czegokolwiek w podobnym tonie. Tymczasem, zdaniem niektórych dostaniemy kolejną, generyczną i nic nie znaczącą sieciówkę pod sprzedaż lootboksów. Sęk w tym, że tego typu narzekanie raczej planów deweloperskich studia nie zmieni. Najlepiej więc poczekać i dać szansę wykazania się Brytyjczykom. Premiera w 2023 roku na konsolach Sony (PlayStation 4 i 5), Microsoftu (Xbox One i Series X/S) oraz PC.
O zapowiedzi Overwatcha 2 pisaliśmy w poprzednim Cross News. Temat ciągle powraca i w minionym tygodniu byliśmy świadkami m.in. sesji Q&A z twórcami z Blizzard Entertainment, przeprowadzoną w serwisie Reddit. Aaron Keller, reżyser drugiej odsłony znanego hero shootera, potwierdził plotkę, o której spekulowano od dłuższego czasu. Chodzi o zamknięcie serwerów pierwszego Overwatcha. Jest to znaczna zmiana względem deklaracji z 2019 roku, kiedy to Jeff Kaplan zapewniał graczy, o możliwości dalszej zabawy w dotychczasowej formule, również po premierze dwójki.
Nie należy przy tym popadać w przesadną panikę, gdyż jak podkreślili twórcy, cały progres i zebrane fanty z lootboksów, zostaną automatycznie przekierowane do drugiej części gry. Przypomnijmy – premiera 4.10.2022 jednocześnie na platformach PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series X/S oraz PC.
W minionym tygodniu mogliśmy przeczytać debiutancki tekst naszego nowego redaktora. May_Day zaprasza na felieton p.t. Jak twórcy dopasowują gameplay do potrzeb graczy. Z kolei Tom ograł najnowszy tytuł spod szyldu Żółwi Ninja – Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji, zapraszamy do recenzji!
W nadchodzącym tygodniu mamy być świadkami kolejnych materiałów od Sony, tym razem poświęconych najnowszej odsłonie Boga Wojny. Ragnarok ma doczekać się konkretnego pokazu wraz z ujawnieniem wyczekiwanej daty premiery. Wszystko oczywiście opiszemy w kolejnym Cross News!
Dziękuję serdecznie za uwagę i do następnego!