Wywiad z T-Rex Interactive | Cross-Play

Wywiad z T-Rex Interactive

Pewnego dnia do skrzynki mailowej redakcji przyszła wiadomość, która brzmiała tak: ,,Nazywam się Mirek Wiśniowski i razem z bratem Sebastianem, tworzymy dwuosobowe studio T-Rex Interactive, z Pszczyny. 28 stycznia, miała premierę nasza pierwsza duża gra – Box Kid Adventures (…), czy byłaby szansa na recenzję Box Kid’a na łamach CrossPlay.pl? Albo chociaż wzmiankę, że gra miała swoją premierę?” Z redakcją wpadliśmy na pomysł, że najlepiej będzie pasować forma pytań i odpowiedzi. Przed Wami ciekawa rozmowa z twórcami małej gry, która może okazać się początkiem udanej kariery w dążeniu do coraz to wyższych celów. Czego oczywiście z całego serca wam chłopaki życzymy!


Dla sprostowania. Box Kid Adventures to dynamiczna gra logiczna, z widokiem z góry. Gracz wciela się w Box Kida – zabawkę zrobioną z kartonu – podróżując przez zróżnicowane poziomy, pełne groźnych przeciwników i wymagających zagadek. Gra oferuje prostą, lecz głęboką rozgrywkę, nawiązującą mechaniką do klasycznych gier, takich jak: Robbo, Boulder Dash, czy Chip’s Challenge.

Tom:
Cześć. Na początek powiedzcie nam jak zostaliśmy znalezieni w gąszczu sieci?

T-Rex Interactive:
To był w zasadzie przypadek. Mirek zauważył mały baner CrossPlay, kiedy przeglądał stronę “Retro na Gazie”.


Tom:
Dobrze, zanim jednak przejdziemy do waszej dużej pierwszej gry – Box Kid Adventures – od czego wszystko się zaczęło i skąd te zamiłowanie do dinozaurów? W końcu studio to T-Rex Interactive, a w rozgrywce paradują pterodaktyle i triceratopsy.

T-Rex Interactive:
Już w dzieciństwie wiedzieliśmy, że chcemy tworzyć własne gry, a wszystko zaczęło się od naszego pierwszego komputera – ośmiobitowego Atari 130XE. To dzięki niemu zaraziliśmy się pasją do odkrywania wirtualnych światów i to na nim stawialiśmy pierwsze kroki w programowaniu i grafice komputerowej. Zamiłowanie do dinozaurów też zaczęło się w dzieciństwie. Trudno napisać coś konkretnego, bo jak tu nie lubić dinozaurów? 😉 Park Jurajski to jeden z naszych ulubionych filmów, który obejrzeliśmy już niezliczoną ilość razy, a paleontologia to po prostu niezmiernie ciekawy temat.


Tom:
Może podzielicie się radami dla początkujących twórców?

T-Rex Interactive:
Jeśli zaczynacie od zera, to sięgnijcie po gotowe narzędzie to tworzenia gier, takie jak np. GameMaker: Studio czy Unity. W internecie jest cała masa poradników, które pozwolą wam zaznajomić się z ich obsługą.

Wywiad z T-Rex Interactive | Cross-Play
  Ewolucja Box Kida

Tom:
A czy można zrobić tak małą grę bez znajomości języka programistycznego?

T-Rex Interactive:
Niestety nie… ale nie ma co się obawiać, ponieważ tworzenie gier z bloków (na co pozwalają niektóre programy) to także programowanie. 🙂 Więc naturalnie jesteśmy skazani na poznanie języka programowania, kiedy zabierzemy się za stworzenie nawet małej gierki. Jednakże tworzenie bardziej skomplikowanych produkcji tylko za pomocą bloczków będzie po prostu uciążliwe i zajmie więcej czasu niż powinno. Muszę jednak tutaj przywołać Valdis Story (metroidvania z 2013 roku), które zostało stworzone w całości przy wykorzystaniu kodu blokowego, a gra ta naprawdę może zaimponować.


Tom:
Wasza nowa produkcja to Box Kid Adventures. Na pierwszy rzut oka widać podobieństwo do klasyki jakim jest Bomberman. Czy są jeszcze gry, które służyły za inspiracje?

T-Rex Interactive:
Naszą główną inspiracją była gra na “małe Atari” – Robbo z 1989 roku. Gier bazujących na podobnych mechanikach było na przestrzeni lat mnóstwo, m.in. Sokoban, Boulder Dash, Chip’s Challenge, Adventures of Lolo itp., jednak wszyscy którzy grali w Robbo od razu widzą, że Box Kid jest jego duchowym spadkobiercą.

Pierwsze testy tilesetów i obiektów


Tom:
Wizualnie wygląda to na tytuł przeznaczony wyłącznie dla dzieci. Jednak moje przeczucie przewiduje grę trudniejszą niż może się to wydawać.

T-Rex Interactive:
Tak, urocza oprawa to tylko pozory. Gra nie jest zbyt wymagająca manualnie, ale posiada sporo trudnych zagadek. Na szczęście w Box Kidzie wbudowany jest edytor poziomów i wsparcie dla Steam Workshop, więc każdy może znaleźć i stworzyć poziomy o odpowiednim da siebie poziomie trudności.


Tom:
Co skłoniło was do zrobienia Box Kida? Czy myśleliście o innym gatunku, czy od razu wiedzieliście co będziecie tworzyć.

T-Rex Interactive:
Od razu wiedzieliśmy za co się zabrać. To miała być nieskomplikowana gra logiczna, nawiązująca mechaniką do jednej z naszych ulubionych gier z dzieciństwa. Jak to z reguły bywa, projekt okazał się dużo bardziej złożony, a do tego z czasem jeszcze się rozrósł.


Tom:
Czuć ducha ery 8 bitów, czuć ducha gier logicznych z Amigi… pachnie też aplikacjami mobilnymi. Nie sądzicie, że tytuł ten nadaje się na małe ekrany?  A może planujecie wydać grę również na konsole?

T-Rex Interactive:
Początkowo planowaliśmy wersję mobilną (mamy jeszcze stare, grywalne prototypy), ale postanowiliśmy najpierw skupić się na wersji pecetowej. Chcemy wydać porty konsolowe, jednak praca nad nimi trochę jeszcze potrwa. Wszyscy nam mówią, że gra świetnie prezentowałaby się na Switchu. 😉 (Kolego jedziecie z tym tematem, żadne tam pisi, Switch to magia! – przyp. ndl).

Wywiad z T-Rex Interactive | Cross-Play
  Osobisty tester T-Rex Interactive (plus za figurkę Samus)

Tom:
Ile trwał proces stworzenia Box Kid Adventures? Od pomysłu, po ukazanie się na platformie Steam.

T-Rex Interactive:
Pierwszy pomysł i projekt postaci powstał w połowie 2013 roku, tak więc prawie 7 lat temu.


Tom:
Co było najtrudniejsze dla was w tworzeniu rozgrywki? Może bonusowo anegdota, o ile się trafiła?

T-Rex Interactive:
Paradoksalnie nic co jest związane z samą rozgrywką, tylko “cienie” w edytorze poziomów. Dla wygody użytkowników dodaliśmy “cienie” – ścieżki które pokazują jak poruszać się będzie dany przeciwnik. Pewne dwa roboty przysporzyły wiele problemów, a błędy wyskakiwały nawet na kilka dni przed premierą.


Tom:
W opisie gry jest: ,,zdobywaj klucze żeby odblokować nowe postacie i poziomy”. Czy grający mają się obawiać wysypu loot boxów? W końcu w tytule widnieje słowo Box.

T-Rex Interactive:
Nie ma się czego obawiać, nie jesteśmy fanami monetyzacji gier w taki sposób. Tęsknimy za czasami kiedy w grach dało się odblokować tonę bonusów bez sięgania po portfel. (Ja również, ja również – przyp. ndl)
W Box Kid Adventures, za dobry wynik po przejściu poziomu dostaje się karty/klucze, które pozwalają odblokować dodatkowe plansze i skórki dla postaci.


Tom:
Na koniec pozostaje mi podziękować za wywiad i spytać o dalsze plany w razie sukcesu, którego oczywiście życzę.

T-Rex Interactive:
My również dziękujemy i chcemy wyrazić wdzięczność za przeprowadzenie z nami wywiadu. Im większy sukces osiągnie Box Kid, tym szybciej będziemy w stanie wydać wersje konsolowe i rozpocząć prace nad kolejnym, dużo ambitniejszym projektem.

Wywiad z T-Rex Interactive | Cross-Play
  Założyciele T-Rex Interactive

Jeżeli chcielibyście zapoznać się jeszcze mocniej z ekipą z T – Rex Interactive zapraszamy na ich stronę: http://trexinteractive.com/

Oraz bezpośrednio na stronę już z profilem gry: http://boxkidadventures.com/

Grę można zakupić na Steam (czekam na tę wersje na konsole koledzy – przyp. ndl) w cenie 27, 99 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *