Cross News

Cross News #5-11 listopada 2023

Witajcie w kolejnej odsłonie Cross News!

W minionym tygodniu część branżowych redakcji prześcigała się w zabawnej rywalizacji, kto opublikuje więcej newsów na temat gry GTA VI. Najzabawniejsze jest jednak to, że gracze ciągle nie dostali kompletnie żadnych konkretów na jej temat! Nawet sekundy zwiastuna, daty premiery, czegokolwiek. Owszem, 8 listopada Rockstar wydał oficjalne oświadczenie, w którym napisano, że z początkiem grudnia opublikowany zostanie pierwszy zwiastun nowej odsłony serii Grand Theft Auto. Czy wnosi to cokolwiek do tematu tej gry? Kompletnie nic. Zostawmy więc przekazywanie sobie przecieków, przesypów i innych nieistotnych ploteczek. Gdy już będziemy wiedzieli cokolwiek o tej grze, z pewnością w ramach cyklu Cross News o tym przeczytacie!

To z kolei, na co zdecydowanie warto zwrócić uwagę, to dwa nowe teksty opublikowane w minionym tygodniu na łamach portalu Cross-Play! Po obszernych pierwszych wrażeniach z gry Super Mario Bros. Wonder opisanych trzy tygodnie temu, przyszła pora na pełnowymiarową recenzję autorstwa Toma. Z kolei nasz redaktor naczelny – Gomlin, obszernie opisał unboxing przesyłki otrzymanej od jednego z naszych partnerów biznesowych – studia Bloober Team. Zapraszamy do lektury!

Cross News - multiplatformModern Warfare III w ogniu krytyki

Jesteśmy świeżutko po premierze najnowszej odsłony serii Call of Duty. Recenzje i przedpremierowe oceny są dla najnowszego dzieła Activision druzgocące. Nim jeszcze otwarto serwery do gry multiplayer, ocenie poddano samą kampanię fabularną. Ta według zgodnej opinii niemal wszystkich gamingowych redakcji, jest najgorszą w całej historii serii. Do rozegrania otrzymaliśmy 14 misji, z czego większość, to podobno generyczne fetch-questy, których słaba jakość jest porażająca. Recenzenci wypominają bezczelne wykorzystanie map z Call of Duty: Warzone, na które wrzucono boty i ekstremalnie nudne aktywności do wykonania. Fragmenty skradankowe są ponoć okropne, a na domiar złego, całość można skończyć przy jednym posiedzeniu, w około 3-3,5 godziny.

Kampania w Call of Duty jeszcze nigdy nie wyglądała tak źle. Na kontraktowe zobowiązanie, które usprawiedliwiłoby pobieranie przez Activision 70 funtów. To cyniczne i rozczarowujące dno. W serii, która zwykle wyznaczała poprzeczkę dla kampanii single-player w pierwszoosobowych strzelankach.

– Jordan Middler z redakcji VGC

Co na to studio Sledgehammer Games? Według doniesień Jasona Shreiera z portalu Bloomberg, twórcy winią za taki stan rzeczy głównie małą ilość czasu, jaką otrzymali na wyprodukowanie trzeciej odsłony Modern Warfare. Typowa produkcja w serii Call of Duty powstaje w około 3 lata, zaś twórcy MW3 otrzymali połowę tego czasu, czyli 1,5 roku. Czas ten był wypełniony crunchem, w tym pracą nocną i weekendową, a część ekipy przez większość czasu pracowała w przekonaniu, że tworzą DLC do Modern Warfare II. Podobna sytuacja miała miejsce również w przypadku poprzedniej odsłony tego studia – Call of Duty: Vanguard, która również miała znacznie skrócony czas realizacji. Mimo tego, szef studia Sledgehammer Games – Aaron Halon, opublikował w serwisie X oświadczenie, w którym zaznaczył jak bardzo twórcy są dumni i zadowoleni ze swojego nowego dzieła.

Graliście już w nowego CoDa? Jeżeli tak, dajcie znać w komentarzach jakie są wasze wrażenia!


Steam Deck OLED zapowiedziany

Cieszący się fantastycznymi opiniami przenośny sprzęt od Valve, doczeka się swojej ulepszonej wersji! W czwartkowych ogłoszeniach na platformie Steam oraz na oficjalnej stronie Steam Decka, zapowiedziano premierę Steam Deck OLED. Ulepszona wersja konsoli dostępna będzie w dwóch wersjach – 512 GB oraz 1 TB. Pierwszy można zamówić w oficjalnym sklepie Valve za 2599 zł, zaś wersję terabajtową za 3099 zł. Tym samym twórcy rezygnują z dotychczasowych pojemności 64 i 256 GB.

W nowej wersji sprzętu, twórcy nie tylko zrezygnowali z ekranów LCD na rzecz matryc OLED, ale także zamontowali lepszy akumulator o pojemności 50 Wh (względem wcześniejszych 40 Wh), poprawili układ chłodzenia konsoli oraz zapewnili przesył danych bezprzewodowych w najnowszym standardzie Wi-Fi 6E. Delikatnie również zwiększono przekątną ekranu, z dotychczasowych 7 cali na 7,4 cala, o tej samej rozdzielczości 1280 x 800, tyle że z obsługą HDR. Nowe wersje Steam Decka zadebiutują już w tym tygodniu – premiera 16 listopada!


Zapowiedziano DLC do Darkest Dungeon II

Sequel rewelacyjnego Darkest Dungeon zadebiutował w maju tego roku, a twórcy są już gotowi do publikacji pierwszego DLC. Producenci z Red Hook Studios zapowiedzieli rozszerzenie The Binding Blade, które zostanie dodane do gry w grudniu tego roku. Nie podano póki co szczegółów dotyczących konkretnej daty premiery oraz ceny rozszerzenia. Wiadomo natomiast, że dodatek zaoferuje dwie nowe postaci – Fechmistrzyni (Duelist) oraz Krzyżowca (Crusade). Pierwsza postać ma być idealnym balansem pomiędzy ofensywą, a defensywą, oferując płynną zmianę pozycji i roli w drużynie. Drugiej postaci nie trzeba przedstawiać fanom pierwszej części z 2016 roku. Podobnie jak poprzednio, Krzyżowiec zaoferuje potężny potencjał leczący, a także sporo możliwości w ataku, zwłaszcza przeciwko nieumarłym. Do gry dodany ma być również nowy mini-boss – Mocarz (Warlord). Czy dodatek będzie rozszerzał w jakikolwiek sposób fabularnie Darkest Dungeon II, czy tylko doda do gry nowe postaci? Tego póki co nie wiadomo. Czekamy do grudnia.


Nowy zwiastun Alone in the Dark

Na oficjalnym kanale YouTube THQ Nordic, opublikowany został najnowszy zwiastun gry Alone in the Dark. Ponad siedmiominutowy materiał, bogaty jest w nieprezentowane wcześniej fragmenty rozgrywki. W grze wcielimy się w dwie postaci znane z wcześniejszych odsłon serii – Edwarda Carnby’ego (w tej roli David Harbour) i Emily Hartwood (zagrana przez Jodie Comer). Gameplay bardzo mocno nawiązuje do remake’u Resident Evil 2 z 2019 roku, zwłaszcza pod kątem sterowania, mechaniki walki czy interfejsu. Gra zaproponuje motyw przemieszczania się pomiędzy dwoma alternatywnymi światami i wiele zagadek środowiskowych do rozwiązania. Za scenariusz gry odpowiada Mikael Hedberg, autor współpracujący między innymi ze studiem Frictional Games przy takich projektach jak SOMA, czy seria Amnesia.

Reboot serii która wystartowała w 1992 roku opracowywany jest przez studio Pieces Interactive, znane głównie z dodatków do gry Titan Quest. Tytuł został przełożony z października tego roku, na 16 stycznia 2024 i ma ukazać się na komputerach osobistych, oraz na konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5.


Broken Roads ponownie opóźnione

Studio Drop Bear Bytes poinformowało w minionym tygodniu, o ponownym przesunięciu premiery ich debiutanckiej gry – Broken Roads. Produkcja miała ukazać się w tym tygodniu, dokładnie 14 listopada, o czym informował między innymi, udostępniony w połowie września zwiastun gry. Niestety, jak podają twórcy w oficjalnym komunikacie w serwisie X, gra ciągle potrzebuje czasu na doszlifowanie oraz wyczyszczenie z wszelkich błędów. Autorzy gry zdają sobie sprawę z pokładanych w nich nadziejach, więc pragną na premierę dostarczyć najlepszy produkt, na jaki ich stać.

Broken Roads zapowiadany jest jako izometryczna, drużynowa gra RPG w klimatach pierwszych Falloutów, którego akcja rozgrywać się będzie w post-apokaliptycznej Australii. Tytuł ma ukazać się na komputerach osobistych oraz konsolach poprzedniej generacji – PlatyStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Gra ma ukazać się w pierwszej połowie przyszłego roku, jednak nie podano choćby przybliżonej daty premiery.


Golden Joystick Awards 2023

W piątek byliśmy świadkami pierwszego rozdania branżowych nagród za 2023 rok. W stosunkowo małej salce konferencyjnej w Royal Lancaster Hotel  w Londynie, odbyło się wręczenie corocznych nagród złotych dżojstików. Na wyjątkowo skromnej scenie, jak na skalę wydarzenia, wręczono nagrody dla najlepszych twórców gier w 23 kategoriach. Prowadzącym wydarzenie był znany aktor głosowy Troy Baker.

Nagradzanie rozpoczęto od kategorii Best Storytelling, czyli najlepiej opowiedzianej historii tego roku, w której nagrodzono twórców z Larian Studios, za jedną z najlepszych gier RPG minionej dekady – Baldur’s Gate III. Najnowsze Wrota Baldura otrzymały również nagrodę w kategoriach Best Visual, Studio of the Year, Best Game Community, najlepszej roli drugoplanowej dla Neila Newbona za rolę Astariona, a także dwie inne nagrody. Łącznie Lariani wywieźli z Londynu aż siedem statuetek, zostając niekwestionowanym królem tegorocznych dżojstików.

Aktorka i piosenkarka Stephanie Joosten, znana m.in. z ról Quiet w MGS V: The Phantom Pain czy Vivienne z Wanted: Dead, wręczyła nagrodę w kategorii Still Playing. Ta powędrowała do twórców No Man’s Sky – studia Hello Games. Polskim akcentem była nagroda za najlepsze rozszerzenie w 2023 roku, za które uznano Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. W imieniu studia CD Projekt RED, nagrodę odebrał Game Director całego projektu Cyberpunk 2077 – Gabe Amatangelo, dziękując ze sceny całej ekipie lidera polskiego gamedevu. Widmo Wolności otrzymało również nagrodę za najlepszy zwiastun 2023 roku.

Za najlepszą grę VR tego roku uznano Horizon Call of the Mountain od holenderskiego studia Guerrilla Games, a za najlepszego indyka, grę Sea of Stars od kanadyjskiego studia Sabotage. Najlepszą grą multiplayer został Mortal Kombat 1, nagroda za najlepsze udźwiękowienie trafiła do Square Enix za Final Fantasy XVI, a nagrodę Critic’s Choice trafiła do najnowszego hitu studia Remedy EnterteinmentAlan Wake II.

Specyfika eventu zakłada wybór najlepszych tytułów osobno dla każdej z głównych platform dystrybucji, a następnie jednej tzw. Ultimate Game of the Year. Najlepszymi produkcjami zostały kolejno odznaczone: u Nintendo – The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, w przypadku PC-  Baldur’s Gate III, dla Xboxa – Starfield, z kolei u Sony – Resident Evil 4. W plebiscycie o tą jedną, najważniejszą nagrodę typu Ultimate, zwycięstwo odniósł Baldur’s Gate III, wyprzedzając drugą Zeldę, oraz trzeciego Spider-Mana 2. A jakie są Wasze typy jeżeli chodzi o najlepsze gry 2023 roku? Dajcie znać, do tematu na pewno jeszcze wrócimy!

To wszystko w dzisiejszym podsumowaniu, do zobaczenia za tydzień!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *