Cross Quiz #8
Stęskniliście się za cross quizem? Jeżeli tak to mam dla was pytania różne i podłużne. W tej odsłonie między innymi pytania o: loading screen w Resident Evil, długościach kabli w kontrolerach, systemie revert w Tonym Hawku i pewnym concept arcie, który rozpali wasze wyobraźnie. Standardowo w zabawie może uczestniczyć każdy pod warunkiem zarejestrowania i zalogowania na stronie. Krótki regulamin poniżej. Miłego quizowania!
Nie przedłużając. Cross Quiz to zestaw 25 pytań w jednej edycji, a tych będzie 12, a więc łączna ilość to pula 300 pytań. Pytania będą przeróżne: dotyczące imion postaci, ilości odsłon danej serii, podania tytułu gry po okładce na pudełku, terminologii typowej dla naszego hobby, czy dotyczącej stricte zagadnień sprzętowych. Zbierając pytania starałem się, aby były wypośrodkowane jeśli chodzi o stopień trudności. Niektóre pewnie będą banalnie proste jeśli ktoś uwielbia dany gatunek gier, jednak jak to w życiu bywa… pytania są zawsze proste kiedy znamy na nie odpowiedź (hłe, hłe). Bądź jednak pewny tego, że w paru momentach zostaniesz zaskoczony. Bo jak wiadomo, zbyt łatwo też nie może być.
Odnośnie samego uczestniczenia w Quizie i ogólnym celu zabawy. Wystarczy zalogować się na stronie i wypełnić quiz, który wrzuciliśmy na dole wpisu. Zabawa polega na zdobyciu jak największej ilości punktów za poprawne odpowiedzi. W Quizie jest tylko jedna poprawna odpowiedź. Za każdą poprawną dostaniesz 1 pkt. Łącznie więc można zdobyć 25 pkt. w jednej edycji, a 300 pkt. we wszystkich. Po każdym takim wpisie zrobię TOP3 najlepszych Quizowiczów. Z racji tego, że mogą trafić się spóźnialscy, nie będę publikował odpowiedzi na poszczególne pytania. Myślę, że 2 tygodnie to odpowiednio długi okres czasu dla 6 minutowego testu, który równie dobrze można rozwiązać przy posiedzeniu w ubikacji na dwójce.
REGULAMIN
1. Cross Quiz to zestaw 25 pytań wrzucanych na stronę cross-play.pl co 2 tygodnie (+/- jeden dzień). Łączna pula pytań to 300. Na każde pytanie jest tylko jedna poprawna odpowiedź. Odpowiedzi można zmieniać w każdym momencie lub wracać do pytań nad którymi nie zostały udzielone odpowiedzi. Zabawa w Quizie będzie więc trwała 6 miesięcy.
2. Pytania będą o różnej skali trudności, jednak wstępnie będziemy odrzucać te banalne, jak i podążające w kierunku absurdalnie trudnych w zakresie zwykłego śmiertelnika. Pytania w większości tyczą się ogółu, nie znajdziemy tu szczegółowych pytań dotyczących numeracji modelu broni, czy kwestii fabularnej. Liczy się przecież dobra zabawa, ale bądź pewien, że przynajmniej kilka z zestawu 25 pytań może zaskoczyć nawet jeśli uważasz siebie za chodzącą encyklopedię gier wideo. Dodatkowo w puli 25 pytań ZAWSZE PIĘĆ z nich będą w formacie obrazkowym, aby urozmaicić pisemne zagadnienia.
3. Każda dobra odpowiedź to 1 pkt. Łącznie można zdobyć 300 pkt. Wyniki będą widoczne w naszej bazie tylko u zalogowanych użytkowników! Przyjęliśmy, że bardzo dobry wynik zaczyna się od 250 pkt. wzwyż. Powyżej 290 pkt. załoga cross-play przyjdzie z osobistymi gratulacjami. Rozkładając czerwony dywan i obsypując kwiatami. Dodatkowo dorzucamy dożywotni szacunek Nynka, naszej nowej maskotki.
4. Aby zminimalizować ryzyko wyszukiwania odpowiedzi w sieci, wprowadziliśmy limit czasowy. Quiz trwa 6 minut, jest to więc czas dosyć krótki jak na zestaw 25 pytań. Jednak w sam raz, aby na spokojnie wszystko przeczytać. Licznik z czasem znajduje się w prawym dolnym rogu strony. Zamienia się na inny kolor przy ostatnich 30 sekundach. Miej to na uwadze i kontroluj czas!
5. Redakcja z wiadomych przyczyn nie może brać udział w konkursie. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś z nas rozwiązał quiz bez wcześniejszego zaglądania w odpowiedzi.
6. Powodzenia!
Poprzednie edycje znajdziecie tutaj
Results
#1. W Superfrogu nie ma świata:
#2. Jakie okulary VR mają największą rozdzielczość na jedno oko?
#3. W jakiej grze można jeździć na wierzchowcu Struga (ang. Torrent)?
#4. W znakomitym horrorze Visage gracz musiał wybierać rozdział, aby zbadać losy lokatorów upiornego domostwa. Ilu ich było?

#5. Obrazek prezentuje alternatywną okładkę pudełkową, która wygrała w głosowaniu zorganizowanym przez samego wydawcę. Dla jakiej gry?
#6. W której odsłonie Tony Hawk’s Pro Skater po raz pierwszy był zaimplementowany system revert, czyli ruch, który pozwalał na kontynuację licznika combo.
#7. W której grze w prowadzonym pojeździe można było włączyć ograniczenie prędkości?
#8. W uniwersum Mass Effect pewna rasa charakteryzowała się opisywaniem swoich emocji w wolno wysławianych zdaniach. O kim mowa?
#9. Na jakiej planecie rozgrywane są wydarzenia w Xenoblade Chronicles X?

#10. Z jakiej gry jest zaprezentowana postać?
#11. W którym roku zadebiutowała pierwsza gra, która dała początek serii Mortal Kombat?
#12. Jak w Japonii brzmiała pełna nazwa popularnej parodii piłki nożnej na Pegasusie, czyli Goal 3?
#13. Czym spośród innych wyścigów wyróżniał się FlatOut?
#14. Pod jaką nazwą był dodatkowy poziom demonstracyjny w Half-Life 2 ukazujący dynamiczne efekty graficzne, jak HDR?

#15. Z jakiej gry jest zaprezentowany screenshot?
#16. W jaki sposób zapisywało się stan gry w kultowej produkcji na PlayStation 2, Ico?
#17. W której odsłonie Resident Evil podczas ładowania poziomu z animacją otwieranych drzwi, pojawiły się zombiaki, zaskakując graczy?
#18. Jaką cyfrą rzymską oznaczona jest ostatnio wydana część Dragon Quest?
#19. Który z tych kontrolerów miał najdłuższy kabel?

#20. W której grze z serii The Legend of Zelda pojawił się złowieszczy księżyc widoczny na obrazku?
#21. Które stwierdzenie dot. bohatera Devil May Cry jest zmyślone? Dante…
#22. Która polska produkcja wykorzystała po raz pierwszy technikę fotogrametrii podczas projektowania map?
#23. Która z tych gier nie znalazła się w składance Rare Replay na Xboxa One?
#24. Tylko w jednej grze nie mogliśmy sterować zabawkowymi pojazdami. W której?

#25. To concept art…
17/25! nie jest źle