Cross News

Cross News: #16-22 październik 2022

Witajcie w kolejnej odsłonie Cross News!

Weterani pierwszych dwóch konsol PlayStation, których nieodłączną częścią dzieciństwa były survival horrory wychodzące w tamtych czasach, mieli w tym tygodniu wiele powodów do świętowania. W środę Konami opublikowało materiał zapowiadający wielki powrót marki Silent Hill, w postaci odświeżenia Silent Hill 2 oraz nowych gier w uniwersum! Dzień później Capcom zorganizował własną prezentację, na której zobaczyliśmy fragmenty rozgrywki z nadchodzącego Resident Evil 4 Remake. Zapraszam do lektury!

Cross News - Multiplatform

Najważniejszym wydarzeniem minionego tygodnia było wielkie ogłoszenie powrotu serii Silent Hill! W tym roku mija równe dziesięć lat od ostatnich premier markowanych tą nazwą (rok 2012 – Silent Hill: Downpour i Silent Hill HD Collection na PlayStation 3 i Xboxa 360 oraz Silent Hill: Book of Memories na PS VITA). Do dzisiaj gry te dostępne są wyłącznie na sprzęcie siódmej generacji. Nie dziwi więc fakt, że wielu fanów pamiętających czasy świetności zamglonego miasteczka, żywo reaguje na najnowsze doniesienia z Japonii.

Konami na środowym pokazie potwierdziło pracę nad Silent Hill 2 Remake! Krążące od długiego czasu plotki nie kłamały – za odświeżenie drugiej części odpowiedzialne jest polskie studio Bloober Team (twórcy m.in. Layers of Fear, Blair Witch, The Medium). Na zaprezentowanym zwiastunie możemy zobaczyć zmienione oblicze Jamesa Sunderlanda, nowe wersje kilku znanych z oryginału scen oraz usłyszeć piękny akompaniament Akiry Yamaoki. Kompozytor który stoi za dźwiękową magią tego uniwersum, współpracuje z krakowskim studiem i bierze czynny udział w powstawaniu odświeżenia.

Internet momentalnie zalany został krytycznymi opiniami. Narzekanie na wybory kadrowe i brak doświadczenia Bloober Team w tak dużych projektach, należy przyswajać jednak ze sporym przymrużeniem oka. Polacy z pewnością zdają sobie sprawę z majestatu oryginału oraz własnych braków deweloperskich. Nie ma więc sensu po pierwszym zwiastunie skazywać gry na porażkę. Capcom w 2019 udowodnił, że nawet najwybitniejszy przedstawiciel minionej epoki, może dostać nowe życie na takim samym, albo i lepszym poziomie.

Nie dziwi z kolei niezadowolenie części graczy z wydawniczych decyzji Konami. Silent Hill 2 Remake zadebiutuje jedynie na dwóch platformach – PlayStation 5 oraz PC. Konsolowa ekskluzywność ma być czasowa, a posiadacze konsol Xbox Series dostaną grę w późniejszym terminie. Data premiery nie jest jeszcze znana.


Kolejnym projektem zapowiedzianym przez Konami, jest całkowicie nowa odsłona Cichego Wzgórza o nazwie Silent Hill f. Do prac nad grą wynajęta została ekipa NeoBards Entertainment, która dała się szerzej poznać przez współpracę z Capcomem, przy ostatnich dwóch multiplayerowych projektach w uniwersum Resident Evil. Mowa o Resident Evil Resistane oraz mającego mieć premierę 28 paździenrika RE: Verse. Poza króciutkim teaserem który nie zdradza żadnych szczegółów, o grze wiemy tylko tyle, że ma rozgrywać się w Japonii w latach 60-tych. Tytuł jest w bardzo wczesnej fazie produkcji.

Na zakończenie Konami postanowiło wrzucić do worka z prezentami jeszcze dwa, malutkie podarki. Na oficjalnym kanale YouTube dewelopera, możecie zobaczyć krótki teaser gry Silent Hill: Townfall. Gra tworzona jest przez szkockie studio NoCode w kooperacji z Annapurna Interactive. Kolejnym projektem jest Silent Hill Ascension, który ma być „interaktywnym horrorem w czasie rzeczywistym”. O czym konkretnie mowa możemy jedynie się domyślać. Za pomysł odpowiadać mają studia Bad Robot Games ora Behaviour Interactive (twórcy Dead by Daylight). Obydwa wspomniane projekty ze świata Silent Hill są bardzo tajemnicze i póki co nie dostaliśmy żadnych szczegółów.

Wisienką na torcie okazała się zapowiedź trzeciego pełnometrażowego filmu z cyklu Silent Hill. Do roli reżysera powraca Christophe Gans – współtwórca pierwszej adaptacji filmowej z 2006 roku. Film o nazwie Return to Silent Hill jest już w produkcji i ma mieć premierę w 2023 roku.


Oglądając dzień po dniu konferencje Konami i Capcomu, mogliśmy poczuć się jakbyśmy cofnęli się w czasie do roku 2000. Podobnie jak to było na przełomie wieków, gdy najpoważniejszym konkurentem dla Silent Hill była seria Resident Evil, tak i w tym tygodniu dwie legendarne marki powalczyły o atencje graczy. Capcom zorganizował kolejny event z cyklu Resident Evil Showcase, na którym zobaczyliśmy najnowsze materiały z nadchodzących gier.

Najciekawiej wypadły nowe zwiastuny Resident Evil 4 Remake. Na przedstawionym pięciominutowym fragmencie rozgrywki, możemy w pełnej okazałości zobaczyć sam początek przygody. Tak samo jak w oryginale Leon trafia najpierw do domu w lesie, a następnie do wioski w której ma miejsce pierwsza, emocjonująca walka z tabunem ganados. Oprawa graficzna wygląda fantastycznie, a z pokazanego fragmentu można poczuć ducha oryginalnego Resident Evil 4.

Poza wspomnianym fragmentem gameplayu, Capcom przedstawił również najnowszy zwiastun gry. Możemy na nim zobaczyć całą plejadę znanych postaci – Luisa Serrę, Ashley Graham, Adę Wong czy ogromnego Bitoresa Mendeza. O grze zdążyliśmy dowiedzieć się już kilku ciekawych informacji. Capcom podobnie jak to miało miejsce w Resident Evil Village, nie przewiduje polskiej wersji językowej. W przeciwieństwie do odsłony z 2004 roku, na początku przygody nie będziemy mogli uratować pieska, który później pomoże nam w walce z bossem. Długość gry będzie zbliżona do oryginalnej wersji i została zapowiedziana na około 15 godzin.

Dzięki dodanej karcie na platformie Steam, znamy wymagania sprzętowe wersji komputerowej. Do odpalenia gry będziemy potrzebowali co najmniej procesora zbliżonego do Intel Core i5-7500 lub Ryzena 3 1200, mieć minimum 8 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną rzędu GTX 1050 Ti lub Radeona RX560. Mowa oczywiście o wymaganiach minimalnych.

Resident Evil 4 Remake premierę zaliczy 24 marca 2023 roku na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 4, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.


Capcom poza omówionym wyżej remakiem, przypomniał na swoim wydarzeniu o premierze Resident Evil Village Gold Edition. 28 października do sklepów trafi złota edycja, zawierająca tzw. Winter’s Expansion Pack, w ramach którego ogramy fabularny dodatek do gry – Shadows of Rose. Poza tym ósma część sagi ma dostać opcjonalny tryb TPP, do wypróbowania w 60-minutowej wersji demonstracyjnej. Rozszerzona wersja gry dostępna będzie na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.

Cross News - Sony

Square Enix zaprezentował w minionym tygodniu najnowszy zwiastun gry Final Fantasy XVI. Na pokazanym materiale zobaczyć możemy pokaźny zarys fabularny, piękną grafikę oraz krótki przegląd miejsc i postaci. Trailer zakończony jest fragmentami rozgrywki z kilku potyczek z bossami. Premiera gry latem 2023 roku, wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Z okazji wspominanego zwiastuna na oficjalnym blogu PlayStation, pojawił się wpis producenta Naoki Yoshidy, w którym oprócz kilku szczegółów odnośnie gry, zawarł wiadomość od Hiroshiego Takai – głównego reżysera filmowej części projektu. Prace nad grą zmierzają ponoć w bardzo dobrym kierunku, a deweloperzy skupiają się aktualnie nad wyeliminowaniu błędów i optymalizacji produkcji. Zainteresowanych oświadczeniem zapraszam tutaj.

W innym ciekawym wpisie na blogu PlayStation, menedżerka społeczności ze studia Santa Monica – Grace Orlady, pochwaliła się opracowanym poradnikiem do God of War Ragnarok. Tym razem chodzi jednak o coś bardziej nietypowego, gdyż poradnik nie dotyczy samej gry, a skierowany jest do cosplayerów! Na 46 stronach szczegółowo zobrazowano każdy element ubioru i wyposażenia zarówno Kratosa, jak i Arteusa. Dla wszystkich chętnych do zapoznania się z materiałem, Sony udostępniło poradnik w formacie pdf do pobrania za darmo.

Cross News - Nintendo Ku zaskoczeniu wszystkich posiadaczy konsol Nintendo Switch, do eShopu trafił w minionym tygodniu port gry Alan Wake Remastered. Opowieść o amerykańskim pisarzu poszukującym zaginionej żony była zapowiadana na hybrydową konsolę Nintendo, jednak konkretna data nigdy została podana. Gra trafiła do sklepu w wersji zremasterowanej, czyli z obydwoma wydanymi DLC (The Writer i The Signal) oraz poprawioną oprawą audiowizualną.

Warto zaznaczyć że w przeciwieństwie do poprzedniego wydania Remedy EntertainmentControl, w Alana Wake’a nie będziemy grali w chmurze. Gra w pełni instaluje się na dysku naszej konsoli (potrzebuje na to ok. 13 GB wolnej przestrzeni). Pierwsze opinie nie są niestety pochlebne. Według doniesień pierwszych użytkowników, gra cierpi na problemy techniczne, nie potrafiąc utrzymać stabilnych 30 klatek na sekundę.

W sieci zaczęły już pojawiać się pierwsze filmy, jak te z kanałów ContraNetwork czy RGT85, na których pokazana jest jakość wydanego portu. Najgorsza sytuacja ma miejsce podczas walk z użyciem latarki – wówczas gra nie jest w stanie wybić się ponad 20 klatek, co mocno psuje zabawę i odbiór gry. Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy deweloper nie testował i nie optymalizował gry przed wypuszczeniem jej do sklepów? Czekamy na reakcję fińskiego studia.

Alan Wake Remastered jeszcze przez jakiś czas będzie dostępny do kupienia w Nintendo eShop w promocyjnej, premierowej cenie 79 zł. Gdy promocja wygaśnie, standardowa cena za grę to 99 zł.

Cross News - Ogłoszenia

Jest mi niezmiernie miło ogłosić powrót na łamach naszego portalu, wieloletniego recenzenta i twórcę niezależnych tekstów o grach – Irona (znanego również jako D.IRON). Do swojego najnowszego dzieła, w którym podzielił się z Wami wrażeniami z dwuwymiarowego beat’em upa Asterix & Obelix: Slap them All! zaprasza w swojej najnowszej recenzji.

Z kolei Grifter – redaktor i człowiek wielu talentów, przygotował dla Was drugi odcinek cyklu graVITAcja, w ramach którego recenzuje dla Was wybrane gry z konsoli PlayStation Vita. Tym razem gośćmi prowadzącego byli Super Stardust Delta z 2012 roku oraz Resogun z 2013. Obydwie gry autorstwa fińskiego studia Housemarque. Jeśli ktoś nie miał okazji przeczytać pierwszej odsłony cyklu graVITAcja – zachęcamy do nadrobienia.

Dziękuję serdecznie za uwagę i do następnego!

5 5 votes
Oceń Wpis
Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Piramidogłowy

Oby tego Silenta odświeżyli tak jak na to zasługuje, bo jak nie to obawiam się, że krakowska siedziba Bloober Team można przeżyć (lub nie) szturm rozwścieczonych fanatyków oryginału, do których sam też się zaliczam. Z tym, że ja nie czekam na remake, wystarczy mi oryginał na PS2 i PC, który przechodzę raz w roku, oraz to co można z nim zrobić za pomocą emulatora i modów. Ale ja to ja. Warto aby młodsze pokolenie też mogło zasmakować arcydzieła w przystępnej na dzisiejsze czasy oprawie i mechanice. Pożywiom, uwidim…

1
0
Napisz co myślisz, zostaw komentarz.x